RSC The Handles huldigt medaillewinnaars van Praag

datum:
Saturday, 17 December, 2016
Onderwerp:

Op de tweede European Show Contest in november in Praag slaagden The Handles Deinze erin maar liefst vier medailles in de wacht te slepen. Er was zilver en brons bij de professionele jury en bij de lekenjury nog eens goud en brons. Daarom organiseerde het bestuur onder leiding van voorzitter Mario De Jans, samen met schepen van sport Norbert De Mey, vrijdagavond een huldiging in de raadzaal van dienstencentrum Leiespiegel. De medailles werden geïllustreerd met een filmpje en de medaillewinnaars mochten een attentie in ontvangst nemen. Daarna werden de skippers en hun familie en vrienden vergast op een receptie in het Spiegelei.

Op de tweede editie van de European Contest Show in november 2016 in Praag behaalde de club uit de Leiestad vier medailles. Geen enkele andere ploeg deed beter.

De wedstrijd werd door twee verschillende jurypanels beoordeeld, de technische jury en de lekenjury. Voor de technische jury scoorde het Burn It Up-team met Tim Vandewalle, Jef Vandecasteele, Lowie Bouvijn, Rani Coppejans en Joyce Devolder brons na een spectaculaire show met jammer genoeg twee fouten die de jury niet kon negeren. De zilveren medaille was meer dan verdiend voor Demo Army met Rogier De Boever, Jodi Devolder, Velika De Jaeger, Majo Malfait en Chloë Demeulenaere na een foutloze demo. Het Zweedse team haalde het hier nipt.

Voor de lekenjury vonden we de vloeiende en creatieve show van het derde team van The Handles op de bronzen plaats. Demo Sax met Liese Bouvijn, Floor Degraeve, Camille Verzele, Fien Cocquyt en Hanne Wesemael wisten met hun choreografie heel verdiend de jury te bekoren. En waar de Zweedse jongedames het nog haalden van Demo Army vond de lekenjury hen beter passen op de eerste plaats. Een tweede medaille voor hen en dan nog de mooiste van al, goud.

Het succes van de coaches Floor Degraeve, Marie Bouvijn en Mathias De Jans had in belangrijke mate te maken met de gedurfde choreografie.

Dat de club bloeit na 17 jaar activiteit, bewijst het feit dat RSC The Handles dit jaar niet minder dan 211 springende leden herbergt.

Link naar het artikel en de foto's

Krant:
Het Nieuwsblad