Deinze en The Handles winnen "Sporters Beleven Meer"

datum:
Tuesday, 12 December, 2017
Onderwerp:

DEINZE - Deinze komt als grote winnaar van de campagne ‘Sporters Beleven Meer' uit de bus en is uitgeroepen tot de #sportersbelevenmeer-stad bij uitstek.

Vijfentwintig Oost-Vlaamse gemeenten en steden namen deel aan de wedstrijd. Dat Deinze met drie hoofdprijzen ging lopen, maakt sportschepen Norbert De Mey (Open VLD) trots.

“Deinze won de uitdaging ‘het meest aantal foto's op sociale media met de hashtag #sportersbelevenmeer’ en als stad die steeds net iets verder ging in alle uitdagingen. Ropeskippingclub The Handles van zijn kant was de sportclub met het grootste aantal posts op sociale media en deelt mee in de prijzen”, vertelt De Mey.

“Sport Vlaanderen lanceerde deze campagne om elke Vlaming aan het sporten te krijgen”, zegt sportfunctionaris Christine Van Maldeghem.

“Belangrijk is dat we op onze sportdienst kunnen terugvallen op een goede mix van enthousiaste jongeren en de ervaring van de andere teamleden, waardoor sport beleven in Deinze een plezier wordt”, besluit De Mey.

Aankoop materiaal

“We gaan nu een vervolg breien aan dit succes”, zegt diensthoofd Luc Van Praet.

“De waardebons van respectievelijk 750 en 1.500 euro die we als prijs ontvingen, gaan we besteden aan de aankoop van sportmateriaal.”

“Wij zijn blij en behoorlijk trots dat we met onze ropeskippingclub The Handles in de prijzen vielen en nu 750 euro als steun krijgen. Dat geld zal goed van pas komen”, besluit voorzitter Mario De Jans van The Handles.